Als ondernemer is het soms lastig om altijd paraat te staan voor klanten, je wil je focussen op het werk waar je goed in bent. Maar het is ook belangrijk om bereikbaar te zijn voor klanten met vragen. De oplossing hiervoor is je telefoonservice uitbesteden. Lees meer over waarom je dit zou moeten overwegen.
Wat is een telefoonservice?
Een telefoonservice is een dienst waarbij jouw telefoongesprekken worden doorgeschakeld naar een ander bedrijf. Zij nemen de telefoon voor jou op en beantwoorden de vragen van de klant. Je kunt er ook voor kiezen om een terugbelverzoek aan te laten maken, de telefoonservice geeft aan dat jij even niet beschikbaar bent. Vervolgens worden de contactgegevens opgeschreven zodat jij ze later kunt terugbellen. Ideaal! De klant zal niet door hebben dat jij je telefoonservice uitbesteden. Indien jij graag een uitgebreide telefoonservice wil, kun je ervoor kiezen om de medewerkers training te geven over jouw product of dienst. Zij zullen natuurlijk alle service bieden die de klant nodig heeft.
Wat zijn de voordelen van je telefoonservice uitbesteden?
Het mooie van je telefoonservice uitbesteden is dat jij je geen zorgen hoeft te maken om je bereikbaarheid. Misschien sta jij liever de hele dag te klussen, en hoor jij de telefoon niet eens af gaan door de boormachine! Of ben jij vaak aan het vergaderen? Dan kun je ook niet zomaar even je telefoon opnemen. Van advocatenkantoor, klusbedrijf en bakker tot aan kledingmaker, je telefoonservice uitbesteden is voor iedereen handig. Je kunt er ook voor kiezen om zelf je telefoon te beantwoorden, bijvoorbeeld tijdens kantooruren. Maar misschien zijn er ook bellers in de avonduren, of in het weekend. Dan wil jij natuurlijk relaxen na een werkdag! Je telefoonservice uitbesteden kan dus ook alleen in deze uren, gewoon wanneer jij wil. Vaak is het uitbesteden van de telefoonservice goedkoper dan het inhuren van een fulltime receptionist.
Hoe kies je een goede telefoonservice?
Er zijn veel telefoonservices, omdat het zeer populair is. Waar moet je naar kijken als je je telefoonservice uitbesteden gaat? Ten eerste is het handig om een bedrijf te kiezen bij jou in de buurt, zodat je makkelijk langs kan komen om bijvoorbeeld een training te geven. Ben je vaak op reis? Dan kies je gewoon een centrale plek, ten slotte kan alles tegenwoordig ook online. Indien jij niet op locatie kan komen geef je de instructies per e-mail door, en geeft het bedrijf zelf de training aan de medewerkers. Daarnaast wil je natuurlijk ook een beetje op de prijs letten, je wil niet té veel geld kwijt zijn aan je telefoonservice uitbesteden. Kijk vooral ook naar de aanpak van het bedrijf, hoe persoonlijk maken de medewerkers het? Reviews lezen van andere klanten van het bedrijf is ook een goed idee. Of ga gewoon even langs, zodat je een betere indruk krijgt.
Conclusie
Je telefoonservice uitbesteden komt met veel voordelen, zoals optimale bereikbaarheid en service voor je klanten. Daarnaast is het ook nog eens goedkoper dan het inhuren van een freelance secretaresse.
Meer verhalen
Slimme uitdeelcadeautjes voor potentiële klanten
Deze opleiding helpt jou verder in je carrière
Zo vind je een baan die bij je past